12.07.2018

Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до Роздільнянської районної державної адміністрації протягом І півріччя 2018 року в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року

Протягом І півріччя 2018 року до Роздільнянської районної державної адміністрації надійшло 330 звернень, що на 33% більше у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року (221). Із загальної кількості звернень: 199(60.3%) - надійшло поштою, 80(24%)прийнято на особистому прийомі керівництвом районної державної адміністрації, 19(5%) надійшло через органи влади, 28(8.4%) - через уповноважену особу.У 2017 році за аналогічний період відповідно 144(48,2%) - надійшло поштою, 80(26,8%) прийнято на особистому прийомі керівництвом районної державної адміністрації, 39(13%) надійшло через органи влади, 36(12%) - через уповноважену особу.

            З вищих органів влади районною державною адміністрацією протягом І півріччя 2018 року отримано 23 звернення, що складає 7% від загальної кількості звернень громадян. За аналогічний період 2017 року було 24 звернення або 10,9%.

Таблиця1

Переслані з:                                                              Iпівріччя 2018 р.         Iпівріччя 2017 р.

1

Адміністрації Президента України

0

3

2

Кабінет Міністрів України

0

0

3

Міністерство енергетики та вугільноїпромисловості

0

1

4

Через народнихдепутатів

0

2

5

Одеськоїоблдержадміністрації (у т.ч. управлінь та департаментів)

16

15

6

Генеральна Прокуратура

0

1

7

Верховна Рада України

1

2

8

Від інших органів

6

 

9

РАЗОМ

23(7%)

24(10,9%)

При проведенні аналізу звернень громадян встановлено, що кількість звернень до вищих органів влади в І півріччі 2018 року в порівняні з аналогічним періодом 2017 року зменшилась на 4,2 % (табл. 1). У зверненнях громадян до вищих органів влади порушувалися землекористування, ремонту доріг та інше.

До районної державної адміністрації протягом І півріччя 2018 року надійшло 29(8,7% від загальної кількості) колективні звернення, в минулому році за аналогічний період було 18(8.1%) від загальної кількості колективних звернень. У колективних зверненнях порушувалися питання землекористування, ремонту доріг тощо.

Повторних звернень у 2018 року надійшло - 3, протягом аналогічного періоду 2017 року не надходило.

У зверненнях громадянами порушено 330 питань (зміст основних питань зазначено у формі № 1).За характером питань, порушених громадянами у зверненнях, що надійшли протягом І півріччя 2018 року, чільне місце займають питання:

-       аграрної політики і земельних відносин –144(43,6%)- виготовлення землевпорядної документації тощо);

-       комунального господарства – 42(12,7%) - водопостачання, електропостачання, ремонту доріг, газифікації населених пунктів тощо);

-       сім’ї, дітей та молоді – 33(10%) - усиновлення, встановлення опіки, позбавлення батьківських прав тощо);

-       соціального захисту - 47(14,2 %) - надання матеріальної допомоги, призначення соціальних виплат та субсидій тощо).

Протягом аналогічного періоду 2017 року найбільш актуальними були питання :

-       аграрної політики і земельних відносин – 88(39,8% - виготовлення землевпорядної документації тощо);

-       комунального господарства – 38(17,2% - водопостачання, електропостачання, ремонту доріг, газифікації населених пунктів тощо);

-       сім’ї, дітей та молоді – 31(14% - усиновлення, встановлення опіки, позбавлення батьківських прав тощо);

-       соціального захисту –25(11,3 % - надання матеріальної допомоги, призначення соціальних виплат та субсидій тощо).

Розгляду звернень даних напрямків приділяється особлива увага та посилено контроль за наданням повних та обґрунтованих відповідей.

За І півріччя 2018 року до районної державної адміністрації з питань соціального захисту надійшло 47 звернень, з яких 16 заяв з приводу надання матеріальної допомоги.         З них: 7  вирішено позитивно та  9 надано ґрунтовне роз’яснення.

Щодо всіх звернень було вжито визначених законодавством заходів, для вирішення порушених питань у зверненнях надавалися відповідні доручення. Усі заявники в обов’язковому порядку отримують вичерпні письмові відповіді у строк встановлений законодавством, надаються роз’яснення щодо порядку оскарження прийнятих за розглядом звернень рішень. Якщо заявник бажає взяти участь у розгляді звернення, він запрошується до адміністрації, де йому надається можливість особисто викласти аргументи, брати участь у засіданні комісій та знайомитися з матеріалами перевірок.

За І півріччя 2018 рокудо районної державної адміністрації надійшло 2 звернення від інваліда Великої Вітчизняної війни. Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого №109/2008 воно було розглянуто у першу чергу особисто головою районної державної адміністрації. Від жінок, які маюсь почесне звання «Мати-героїня», Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці зверненьне надходило.

Від представників пільгової категорії громадян в І півріччі 2018  року отримано 45 звернень, в яких були порушені питання призначення субсидії, соціальних виплат, надання матеріальної допомоги, землекористування, газифікації, отримання житла тощо. Керівництво районної державної адміністрації приділяє особливу увагу вирішенню проблем, порушених у зверненнях цих категорій громадян, звернення вказаної категорії громадян знаходяться на особливому контролі.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації №1094/А-2012 від 22.11.2012 у секторі комунікацій з громадськістю апарату районної державної адміністраціїфункціонує телефон довіри. Телефонні звернення фіксуються у журналі. Протягом І півріччя 2018 року дзвінків не надходило.

Крім того, згідно розпорядження голови районної державної адміністрації №1095/А-2012 від 22.11.2012 функціонує постійна гаряча телефонна лінія. Протягом І півріччя 2018 року дзвінків не надходило.

Також головоюрайонної державної адміністрації щорічнозатверджується графік проведення «гарячих телефонних ліній» керівниками структурних підрозділів. Отримані звернення реєструються у журналі. Протягом І півріччя 2018 року прийнято 1дзвінок, в якому порушене питання надання земельної ділянки(паю) в оренду.

Для надання допомоги громадянам, що звертаються до районної державної адміністрації, розміщено стенд з інформацією, яка постійно оновлюється, про структуру районної державної адміністрації з наданням адреси, телефонів, прізвищ посадових осіб, іншими матеріалами, які допомагають громадянам конкретизувати свої звернення на адресу того чи іншого керівника. Також розроблені зразки заяв, які розміщені на інформаційному стенді та офіційному веб – сайті районної державної адміністрації, завдяки яким громадяни мають можливість правильно оформити звернення та уникнути повернення та відмови у розгляді звернення на підставі статей 5 ,7, 8 Закону України «Про звернення громадян».

У районних засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації постійно оприлюднюється інформація, що стосується звернень громадян, поновлюється окрема сторінка сайту районної державної адміністрації.

Розпорядженням тимчасово виконуючого обов’язки голови районної державної адміністрації від 27.12.2013 № 664/А-2013 затверджено склад та Положення про постійну діючу комісію з питань розгляду звернень громадян при Роздільнянській районній державній адміністрації. За І півріччя2018 рокупроведено 6 засідань комісії. Підсумки роботи комісії оформлюються протоколами та рішеннями, які направляються причетним згідно з наданими дорученнями.

З метою здійснення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах районної державної адміністрації та органах місцевого самоврядування у 2018 році, розпорядженнямголови районної державної адміністрації від 21.12.2017 року  №831/А-2017 затверджений відповідний графік. Крім того, розпорядженням голови районної державної адміністрації від 21.12.2017 року №830/А-2017затверджений графік проведення щомісячних днів контролю у структурних підрозділах районної державної адміністрації та органах місцевого самоврядування з метою перевірки стану виконання доручень, наданих районною державною адміністрацією за результатами розгляду звернень громадян. Протягом 1 півріччя2018 рокуздійснені перевірки у 9виконкомах місцевих рад та  4структурних підрозділах районної державної адміністрації, та проведено 6 днів контролю. В ході перевірок та проведенні дня контролю надається практична і методична допомога з виконання вимог законодавства щодо роботи із зверненнями громадян, за результатами перевірок готуються довідки, які направляються перевіреним для вжиття необхідних заходів.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації №832/А-2017 від 21.12.2017 року затверджено графік особистого прийому громадян керівним складом районної державної адміністрації, яким передбачено щотижневе проведення особистих прийомів громадян, у тому числі в позаробочий час (по суботах). Також щоквартально затверджуються графіки виїзних особистих прийомів громадян головою та заступниками голови районної державної адміністрації. Протягом звітного періоду керівництвом районної державної адміністрації проведено 72 особистих та 36 виїзних прийомів, на яких прийнято 84 громадянина. Таким чином, в районній державній адміністрації передбачено проведення особистого прийому громадян головою, заступниками голови 5 разів на місяць та керівником апарату райдержадміністрації ( в тому числі по два виїзних прийоми громадян).

З метою налагодження системи контролю за термінами розгляду звернень громадянвиконавцям щотижня надається перелік звернень, строк розгляду яких припадає на наступний тиждень.

Щопонеділка на апаратних нарадах при голові районної державної адміністрації оголошується інформація про стан розгляду звернень за минулий тиждень, а також про перелік звернень, які потребують розгляду на поточному тижні.

З метою надання практичної та методичної допомоги у роботі зі зверненнями громадян за І півріччя 2018 року проведено 3 семінари-навчання з керівниками структурних підрозділів та відповідальними особами за роботу зі зверненнями громадян.

Районною державною адміністрацією і надалі продовжуватиметься робота щодо забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, посилення персональної відповідальності керівників усіх рівнів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях, особливо найменш соціально захищених категорій громадян, удосконалення та проведення «гарячих телефонних ліній» для встановлення діалогу з громадськістю, забезпечення безперешкодного прийому громадян, об’єктивної і вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, фактичного поновлення порушених прав і інтересів громадян.