13.04.2018

Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до Роздільнянської районної державної адміністрації протягом І кварталу 2018 року у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року

Протягом І кварталу 2018 року до Роздільнянської районної державної адміністрації надійшло 168 звернень, що на 35,1% більше у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року (109). Із загальної кількості звернень: 99(58,9%) - надійшло поштою, 41(24,4%) прийнято на особистому прийомі керівництвом районної державної адміністрації, 18(10,7%) надійшло через уповноважену особу, 10(6%) - через органи влади,. У 2017 році за аналогічний період відповідно 72(66%) - надійшло поштою, 18(16,5%) прийнято на особистому прийомі керівництвом районної державної адміністрації, 9(8,3%) надійшло через органи влади, 10(9,2%) - через уповноважену особу.

З вищих органів влади районною державною адміністрацією протягом І кварталу 2018 року отримано 6 звернення, що складає 3,5% від загальної кількості звернень громадян. За аналогічний період 2017 року було 9 звернень, або 8,3%.У зверненнях громадян до вищих органів влади порушувалися питання ремонту доріг, благоустрою, надання житла, землекористування  та інше.

До районної державної адміністрації протягом І кварталу 2018 року надійшло 14(8,3% від загальної кількості) колективне звернення, в минулому році за аналогічний період було 4(3,7% від загальної кількості) колективних звернень. У колективних зверненнях порушувалися питання землекористування, ремонту доріг тощо.

Повторних звернень протягом І кварталу 2018 року надійшло 3, протягом аналогічного періоду 2017 року – 1.

За характером питань, порушених громадянами у зверненнях, що надійшли протягом І кварталу 2018 року, чільне місце займають питання:

-       аграрної політики і земельних відносин – 71(42,3% - виготовлення землевпорядної документації тощо);

-       комунального господарства – 27(16,1% - водопостачання, електропостачання, ремонту доріг, газифікації населених пунктів тощо);

-       сім’ї, дітей та молоді – 23(13,7% - усиновлення, встановлення опіки, позбавлення батьківських прав тощо);

-       соціального захисту - 23(13,7 % - надання матеріальної допомоги, призначення соціальних виплат та субсидій тощо).

Протягом аналогічного періоду 2017 року найбільш актуальними були питання :

-       аграрної політики і земельних відносин – 43(38,5% - виготовлення землевпорядної документації тощо);

-       соціального захисту - 21(19,3 % - надання матеріальної допомоги, призначення соціальних виплат та субсидій тощо);

-       сім’ї, дітей та молоді – 17(15,6,% - усиновлення, встановлення опіки, позбавлення батьківських прав тощо);

-       комунального господарства – 8(7,3% - водопостачання, електропостачання, ремонту доріг, газифікації населених пунктів тощо).

Розгляду звернень даних напрямків приділяється особлива увага та посилено контроль за наданням повних та обґрунтованих відповідей.

За І квартал 2018 року до районної державної адміністрації з питань соціального захисту надійшло 23 звернення, з яких 9 заяв з приводу надання матеріальної допомоги. З них: 3 вирішено позитивно, 5 надано ґрунтовне роз’яснення, 1 знаходиться на контролі.

Щодо всіх звернень було вжито визначених законодавством заходів, для вирішення порушених питань у зверненнях надавалися відповідні доручення. Усі заявники в обов’язковому порядку отримують вичерпні письмові відповіді у строк встановлений законодавством, надаються роз’яснення щодо порядку оскарження прийнятих за розглядом звернень рішень. Якщо заявник бажає взяти участь у розгляді звернення, він запрошується до адміністрації, де йому надається можливість особисто викласти аргументи, брати участь у засіданні комісій та знайомитися з матеріалами перевірок.

За І квартал 2018 року до районної державної адміністрації від інвалідів Великої Вітчизняної війни,  Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня" звернень не надходило. Від представників пільгової категорії громадян за І квартал 2018 року отримано 18 звернень, в яких були порушені питання призначення субсидії, соціальних виплат, землекористування, електропостачання, тощо. Керівництво районної державної адміністрації приділяє особливу увагу вирішенню проблем, порушених у зверненнях цих категорій громадян, звернення вказаної категорії громадян знаходяться на особливому контролі.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації №1094/А-2012 від 22.11.2012 у секторі комунікацій з громадськістю апарату районної державної адміністрації функціонує телефон довіри. Телефонні звернення фіксуються у журналі. Протягом І кварталу 2018 року дзвінків не надходило.

Крім того, згідно розпорядження виконуючого обов’язки голови районної державної адміністрації №125/А-2017 від 13.03.2017 функціонує «гаряча» телефонна лінія. Протягом І кварталу 2018 року прийнятий 1 дзвінок, в якому порушене питання отримання пільг на житлово-комунальні послуги.

Також розпорядженням голови районної державної адміністрації №828/А-2017 від 21.12.2017 року затверджений графік проведення «прямих телефонних ліній» керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. Отримані звернення реєструються у журналі. Протягом І кварталу 2018 року прийнято 1 дзвінок, в якому порушене питання надання земельної ділянки(паю) в оренду.

Для надання допомоги громадянам, що звертаються до районної державної адміністрації, розміщено стенд з інформацією, яка постійно оновлюється, про структуру районної державної адміністрації з наданням адреси, телефонів, прізвищ посадових осіб, іншими матеріалами, які допомагають громадянам конкретизувати свої звернення на адресу того чи іншого керівника. Також розроблені зразки заяв, які розміщені на інформаційному стенді та офіційному веб – сайті районної державної адміністрації завдяки яким громадяни мають можливість правильно оформити звернення та уникнути повернення та відмови у розгляді звернення на підставі статей 5 ,7, 8 Закону України «Про звернення громадян».

У районних засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації постійно оприлюднюється інформація, що стосується звернень громадян, поновлюється окрема сторінка сайту районної державної адміністрації.

Розпорядженням тимчасово виконуючого обов’язки голови районної державної адміністрації від 27.12.2013 № 664/А-2013 затверджено склад та Положення про постійну діючу комісію з питань розгляду звернень громадян при Роздільнянській районній державній адміністрації. За І квартал 2018 року проведено 3 засідання комісії. Підсумки роботи комісії оформлюються протоколами та рішеннями, які направляються причетним згідно з наданими дорученнями.

З метою здійснення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах районної державної адміністрації та органах місцевого самоврядування у І кварталі 2018 року, розпорядженням голови районної державної адміністрації від 21.12.2017 р. №831/А-2017 затверджений відповідний графік. Крім того, розпорядженням голови районної державної адміністрації від 21.12.2017 р. №830/А-2017 затверджений графік проведення щомісячних днів контролю у структурних підрозділах районної державної адміністрації та органах місцевого самоврядування з метою перевірки стану виконання доручень, наданих районною державною адміністрацією за результатами розгляду звернень громадян. Протягом І кварталу 2018 року здійснені перевірки у 4 виконкомах місцевих рад та  3 структурних підрозділах районної державної адміністрації та проведено 3 дні контролю. В ході перевірок та проведенні дня контролю надається практична і методична допомога з виконання вимог законодавства щодо роботи із зверненнями громадян, за результатами перевірок готуються довідки, які направляються перевіреним для вжиття необхідних заходів.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації №833/А-2017 від 21.12.2017 року затверджено графік особистого прийому громадян керівним складом районної державної адміністрації, яким передбачено щотижневе проведення особистих прийомів громадян, у тому числі в позаробочий час (по суботах). Також розпорядженням голови районної державної адміністрації №834/А-2017 від 21.12.2017 року затверджено графік виїзних особистих прийомів громадян головою та заступниками голови районної державної адміністрації на І квартал 2018 року.  Протягом звітного періоду керівництвом районної державної адміністрації проведено 33 особистих та 18 виїзних прийомів, на яких прийнято 43 громадянина. Таким чином, в районній державній адміністрації передбачено проведення особистого прийому громадян головою, заступниками голови 5 разів на місяць (в тому числі по два виїзних прийоми громадян).

З метою налагодження системи контролю за термінами розгляду звернень громадян виконавцям щотижня надається перелік звернень, строк розгляду яких припадає на наступний тиждень. Щопонеділка на апаратних нарадах при голові районної державної адміністрації оголошується інформація про стан розгляду звернень за минулий тиждень, а також про перелік звернень, які потребують розгляду на поточному тижні.

Підсумки роботи зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування району за 2017 рік було розглянуто на апаратній нараді районної державної адміністрації 05 лютого 2018 року (протокол №5).

З метою надання практичної та методичної допомоги у роботі зі зверненнями громадян за І квартал 2018 року проведений  семінар-навчання з головами органів місцевого самоврядування та відповідальними особами за роботу зі зверненнями громадян.

Районною державною адміністрацією і надалі продовжуватиметься робота щодо забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, посилення персональної відповідальності керівників усіх рівнів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях, особливо найменш соціально захищених категорій громадян, удосконалення та проведення «гарячих телефонних ліній» для встановлення діалогу з громадськістю, забезпечення безперешкодного прийому громадян, об’єктивної і вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, фактичного поновлення порушених прав і інтересів громадян.