RSS    .:::22.10.2014 :::.   

 


 

Запитання та відповіді

Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації звертає увагу багатодітних сімей і інформує:
- для отримання посвідчення на дітей з багатодітної родини, необхідно своєчасно надавати фото дітей, яким виповнилося 6 років, розміром 3х4.
- після закінчення терміну дії посвідчення дитини з багатодітної сім’ї в 13 років, необхідно посвідчення продовжити у відділі у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації, при цьому надається 1 фото дитини розміром 3х4.
- після закінчення терміну дії посвідчення дитини з багатодітної сім’ї в 18 років, строк дії посвідчення продовжується, при цьому необхідно надати довідку про зарахування або навчання у вищому навчальному закладі на денній формі навчання. Таку довідку необхідно надавати кожного року.
- якщо в багатодітній сім’ї народилися ще діти, до відділу у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації необхідно надати копію свідоцтва про народження дитини та довідку з місця проживання про склад сім’ї, для того щоб вписати новонароджену дитину в посвідчення батьків багатодітної родини.
Багатодітна сімя, яка отримала посвідчення має право користуватися пільгами: 50% оплати знижка за газ, світло, воду, а їх діти мають право на безкоштовний проїзд у міському та приміському транспорті, крім таксі.
Багатодітна сім
я, яка не має посвідчення, не може користування пільгами для батьків та дітей багатодітної сім’ї.

Аналізуючи звернення громадян, що надходили до відділу у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації за 2013 рік та І квартал 2014 року, можна виділити одним із головних питань, які порушувались - питання отримання безкоштовного житла багатодітним сім’ям.
Майже усі багатодітні сім’ї Роздільнянського району перебувають на обліку у відділі у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації як багатодітні сім’ї та отримали посвідчення батьків та дітей багатодітної сім’ї.
Згідно Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей» від 19.05.2009 року № 1343-5, багатодітні сім’ї користуються пільгами: 50% - відсоткова знижка плати за житло; 50% - відсоткова знижка плати за користування комунальними послугами. Дітям з багатодітної сім’ї надаються такі пільги: безоплатний проїзд усіма видами транспорту, безоплатне одержання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей.
На даний момент в районі не має програми для надання безоплатного житла багатодітним сім’ям.
Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.07.2002 року № 1089 «Про затвердження державної програми забезпечення молоді житлом на 2002-2012 роки» та рішення Одеської обласної ради від 08.07.2003 року № 182-ХХІ\/ «Про затвердження програми забезпечення житлом молоді Одеської області на 2003-2012 роки» в Роздільяннському районі рішення районної ради від 20.11.2003 року № 92-ХХІІ затверджена «Програма забезпечення житлом молоді Роздільяннського району на 2003-2012 роки». Із-за відсутності фінансування державна програма «Молодіжне кредитування» не функціонує.
Для вирішення житлового питання необхідно звертатися до виконкому сільської ради, для взяття на облік та стати в чергу щодо поліпшення житлових умов багатодітним сім’ям.
Також радимо скористатися діючою районною програмою «Програма підтримки індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2012-2016 роки». Для більш детальної інформації для кожної багатодітної сім’ї необхідно звертатися до відділу економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації або до відділу у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації.

Запитання: Народилася 19 грудня 1956 р. За призначенням пенсії до управління Пенсійного фонду за місцем проживання звернулася 19 листопада 2012 р. (у 55 років 11 місяців). З якого часу мені мали призначити пенсію та чи мали до пенсії встановити доплату за те, що я вийшла на пенсію пізніше? Чи маю право на підвищення розміру пенсії за відстрочення часу призначення пенсії?
Відповідь:За статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі — Закон) пенсійний вік жінок, які народилися в період з 1 жовтня 1956 до 31 березня 1957 р., — 55 років шість місяців.
Строки призначення (перерахунку) та виплати пенсії визначено ст.45 Закону, за якою пенсія призначається з дня звернення за нею. Проте, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше від трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку, пенсія за віком призначається з дня, наступного за днем досягнення пенсійного віку.
Пенсійного віку (55 років шість місяців) досягла 19 червня 2012 р., а за призначенням пенсії звернулися лише 19 листопада 2012 р., тобто через п’ять місяців після досягнення пенсійного віку, і тому пенсія призначена з дня звернення (з 19 листопада 2012 р.).
Водночас за частиною 3 ст.29 Закону за шість місяців більш пізнього виходу на пенсію до Вашої пенси встановлено підвищення в розмірі 2,5% розміру пенсії, обчислено відповідно до ст.27 Закону (залежно від стажу та заробітку він становить 1230 грн., тому розмір підвищення — 30,75 грн.).
Право на підвищення розміру пенси за відстрочення часу призначення пенсії відсутнє, оскільки це підвищення — за нормами ч. 1 ст.29 Закону (на 0,5% — за кожний повний місяць страхового стажу після досягнення пенсійного віку в разі відстрочення виходу на пенсію на строк до 60 місяців чи на 0,75% — за кожний повний місяць страхового стажу після досягнення пенсійного віку в разі відстрочення виходу на пенсію на строк понад 60 місяців) установлюється особі, яка набула права на пенсію за віком відповідно до цього Закону, але після Досягнення пенсійного віку, передбаченого абзацом першим ч.1ст.26 Закону, виявила бажання працювати й одержувати пенсію з більш пізнього віку.
За абзацом першим ч.1 ст.26 Закону пенсійний вік для жінок і чоловіків — 60 років.
Тобто нині таке підвищення встановлюється під час призначення пенсії чоловікам (за відстрочення часу призначення пенси та роботи після досягнення пенсійного віку — 60 років).
При цьому розмір пенсії за неповний місяць страхового стажу набутого після досягнення пенсійного віку, не підвищується.
Саме в такому розмірі до Вашої пенсії із січня цього року виплачується підвищення.
Запитання: Перебуваю у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами з червня п. р. Чи буде зараховано червень до страхового стажу?
Відповідь:Час перебування жінки у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами починаючи з січня 2004 р. для призначення пенсій за нормами Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» до страхового стажу не зараховувався, оскільки вони не підлягали загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню (тобто за цих жінок не сплачувалися внески до Пенсійного фонду).
З липня 2013 р. Законом № 231-VII це питання врегульоване. Отже, з липня цього року особи, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами й одержують відповідну допомогу, є застрахованими особами, а відтак ця відпустка починаючи з липня 2013 р. зараховуватиметься до страхового стажу для обчислення розміру пенсії.
Підстав для зарахування до страхового стажу періоду перебування в такій відпустці до липня 2013 р. немає.
Запитання:Який порядок проведення перерахунку пенсії працюючим пенсіонерам?
Відповідь: Працюючим пенсіонерам збережено можливість кожні два роки здійснювати перерахунок пенсії. Частина 4 статті 42 Закону України «про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачає, що коли застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, перерахунок її пенсії проводитиметься через два роки. При цьому якщо у ці два роки особа набула 24 місяця страхового стажу, за бажанням пенсіонера перерахунок може бути проведено із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в ч.1 статті 40 вищевказаного Закону.
Стаття 40 передбачає, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року. Водночас за бажанням пенсіонера та за умови підтвердження ним довідки про заробітну плату первинними документами (ця норма діятиме до 1 січня 2016 року) або якщо страховий стаж такої особи, починаючи з 1 липня 2000 року, становить менше 60 місяців, то для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу поспіль до 1 липня 2000 року, незалежно від перерв у роботі. Але при цьому буде застосовано показник середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення чи попереднього перерахунку пенсії.
Якщо пенсіонер, який продовжує працювати, після призначення чи попереднього перерахунку пенсії має менше, ніж 24 місяці страхового стажу, перерахунок буде здійснено не раніше, ніж через два поки після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, з урахуванням набутого страхового стажу після її призначення (перерахунку) і заробітної плати, з якої було призначено чи попередньо перераховано пенсію.
Якщо ж працюючий пенсіонер після призначення пенсії набув стажу, достатнього для обчислення пенсії в мінімальному розмірі, що встановлено ч. 1 ст. 28 вказаного Закону (чоловіки - 35 років страхового стажу, жінки - 30), то за заявою пенсіонера проводиться відповідний перерахунок пенсії незалежно від того, скільки часу минуло після її призначення, з урахуванням заробітної плати, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію. (Частина 1 статті 28 передбачає, що мінімальна пенсія за віком за наявності в чоловіків 35, а в жінок ЗО років страхового стажу встановлюється в розмірі визначеного законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (з 1 грудня 2013 року - 949 грн).
Звертаємо увагу громадян на те, що перерахунок пенсії з урахуванням стажу не проводиться, якщо особа отримує пенсію за вислугу років на умовах, передбачених Законом України «Про пенсійне забезпечення», і якщо вона не досягла віку, визначеного ст. 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Запитання: Працюючий пенсіонер за вислугою років. Чи можна під час переходу з пенсії за вислугу років на пенсію за віком після досягнення 60 років врахувати лише набутий мною страховий стаж, а заробітну плату не змінювати?
Відповідь: При виповнені 60 років та при переході на пенсію за віком, буде можливо обчислити її розмір з урахуванням страхового стажу, набутого після призначення пенсії за вислугу років, і не змінювати заробіток. Або можливо після досягнення пенсійного віку подати заяву про перерахунок пенсії відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» з урахуванням страхового стажу без переведення на пенсію за віком. І в тому, і в іншому разі просто додадуть страховий стаж, а заробіток за бажанням пенсіонера залишать той, який є на час перерахунку.
Запитання: Тобто якщо особа отримує пенсію за вислугу років і працює не за спеціальністю, страховий стаж, набутий після призначення пенсії за вислугу років, не буде враховано?
Відповідь: Буде враховано, але лише після досягнення пенсійного \ віку. Звичайно, для цього особі слід звернутися до управління Пенсійного фонду за місцем проживання з відповідною заявою, адже такі перерахунки проводяться лише на підставі поданої пенсіонером заяви.
Запитання: Чи повинен пенсіонер за віком, який є самозяйнятою особою, сплачувати внески до Пенсійного фонду?
Відповідь: Так, повинен. Частина 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначає, що фізичні особи - підприємці, які працюють за спрощеною системою оподаткування і є пенсіонерами за віком або інвалідами й отримують відповідно до Закону пенсію або соціальну допомогу, звільняються від сплати єдиного внеску за себе. Самозайняті пенсіонери, які є пенсіонерами за віком і перебувають на загальній системі оподаткування, не звільняються від сплати єдиного внеску із сум отриманого доходу (прибутку), що обкладається податком з доходів фізичних осіб.
Запитання: Які документи необхідно подати для отримання допомоги при народженні дитини та які її розміри?
Відповідь:Для призначення допомоги необхідно протягом 12 календарних місяців після народження дитини звернутися до органу соціального захисту населення та надати наступні документи:заяву одного з батьків(опікуна); копію свідоцтва про народження дитини;витяг по народження дитини з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, виданий відділом реєстрації актів цивільного стану, або довідку для призначення допомоги при народженні дитини, видану виконавчим органом сільської, селищної, міської рад(крім міст обласного значення). Під час звернення при собі мати паспорт та ідентифікаційний номер.
При народженні другої або наступних дітей необхідно надати довідку про склад сімї та копію свідоцтва про народження кожної дитини.

Допомога при народженні дитини надається в сумі:

  • кратній 30 розмірам прожиткового мінімуму на першу дитину;

  • кратній 60 розмірам прожиткового мінімуму на другу дитину;

  • кратній 120 розмірам прожиткового мінімуму на третю і кожну наступну дитину.

Виплата допомоги здійснюється одноразово у десятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта суми допомоги виплачується: на першу дитину протягом 24 місяців; на другу дитину - 48 місяців; на третю і кожну наступну дитину - 72 місяців рівними частинами.

Присвоєння багатодітним матерям почесного звання України « Мати-героїня» та виплата одноразової винагороди:

Почесне звання України «Мати-героїня» є вищою формою відзначення громадян за видатні заслуги перед Україною, яке присвоюється згідно Закону України «Про почесні звання України» жінкам, які народили та виховали до восьмирічного віку п’ятьох і більше дітей, зробили вагомий внесок у виховання дітей у сім’ї, створили сприятливі умови для здобуття дітьми освіти, розвитку їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей.
Рішення про присвоєння звання України «Мати-героїня» приймає виконавчий комітет сільської, селищної та міської рад, який детально вивчає умови проживання та навчання дітей з багатодітної родини. Після одержання рішення, багатодітна мати або члени її родини запрошуються на засідання Координаційної ради у справах жінок на при районній державній адміністрації. Якщо на нараді приймається рішення про присвоєння звання, то районною державною адміністрацією готується нагородний лист на багатодітну матір для представлення її до відзначення державною нагородою України та передається до обласної державної адміністрації. Обласна державна адміністрація уважно розглядає кожен пакет документів та передає його до Комісії державних нагород та геральдики при Президентові України. Лише після підписання Указу Президента України про присвоєння почесного звання «Мати-героїня» здійснюється одноразова грошова винагорода жінкам, яким присвоєно таке звання. Грошова винагорода не є соціальною допомогою.
Не мають підстав піднімати питання про присвоєнню вказаного звання багатодітні жінки, діти яких не мають повної загальної середньої освіти, діти яких перебували на обліку у кримінальній міліції у справах дітей, діти яких були засуджені або діти яких зловживають спиртними напоями, діти яких виховувались в інтернатних закладах.
За довідками з даного питання звертатися до відділу у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації за телефоном 3-17-53.

Питання:

На які пільги мають право багатодітні сім ї?

Відповідь:

Сім’я, яка належить до категорії багатодітних, має право на наступні пільги:

  • діти з багатодітних сімей здобувають позашкільну освіту безоплатно;

  • сім’ям, які мають трьох і більше дітей, плата за харчування дітей у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах знижується на 50%.

  • Держава забезпечує пільгові умови для вступу до державних та комунальних професійно-технічних, вищих навчальних закладів дітям з багатодітних сімей, у складі яких є п’ятеро і більше дітей;

  • Діти з багатодітних сімей, у складі яких є п’ятеро і більше дітей, а також особи віком від 18 до 23 років із таких сімей звільняються від плати за навчання у вищих навчальних закладах державної і комунальної форм власності всіх рівнів акредитації за умови, що певний освітньо-кваліфікаційний рівень вони здобувають вперше і за умови наявності у них достатнього рівня підготовки;

  • Матерям, які народили п’ятеро або більше дітей та виховали їх до шестирічного віку (при цьому враховуються діти, усиновлені в установленому законом порядку), встановлюються пенсії за особливі заслуги перед Україною, тобто встановлюється надбавка до нарахованої пенсії в розмірі від 35 до 40 відсотків прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність.

  • щорічне медичне обстеження і диспансеризація в державних і комунальних закладах охорони здоров’я із залученням необхідних фахівців, а також компенсація витрат на зубопротезування.

  • першочергове обслуговування в лікувально- профілактичних установах, аптеках та першочергова госпіталізація;

  • безкоштовний проїзд у всіх видах пасажирського транспорту (крім таксі), в автомобільному транспорті загального користування в сільській місцевості, а також у залізничному і водному транспорті приміського сполучення, автобусах приміських і міжміських маршрутів, у тому числі внутрішньорайонних, внутрішньо- та міжобласних, незалежно від відстані.

  • жінці, яка працює і має двох або більше дітей, одинокій матері або батьку, який виховує дитину без матері, відтепер надається щорічно додаткова відпустка протяжністю не 7, а 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів.

Оплата житла:

  • 50% знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної плащі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю);

  • 50% знижка плати за користування комунальними послугами та вартості скрапленого балонного газу для побутових потреб у межах норм, визначених законодавством. (Площа житла, на яку надається знижка при розрахунках плати за опалення, становить 21 кв. метр опалювальної плащі на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку),та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю).

  • 50% знижка вартості палива, у тому числі рідкого, в межах норм, визначених законодавством, у разі якщо відповідні будинки не мають центрального опалення.

  • 50% вартості абонентної плати від затверджених тарифів за користування квартирним телефоном, позачергове встановлення квартирних телефонів.

Питання:

Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

Відповідь:

Статтею 16 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.
До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які безпосередньо стосуються питання.

Питання:

До кого звернутися з питання організаційної діяльності суду?

Відповідь:

Відповідно до статті 122 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, Рада суддів, зокрема, здійснює контроль за організацією діяльності відповідних судів.

Питання:

Де можливо оскаржити дії органу дізнання або слідчого?

Відповідь:

Здійснення нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство, відповідно ст. 121 Конституції України, віднесено до компетенції прокуратури.
Слід зазначити, що дія Закону України "Про звернення громадян", відповідно до ст. 12, не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально- процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством і законодавством про захист економічної конкуренції.

Питання:

Що необхідно зробити, щоб отримати спеціальну дотацію за утримання та збереження молодняку великої рогатої худоби, відповідно до Постанови КМУ від 23.04.2012 року №242

Відповідь:

Якщо у Вашому домогосподарстві народилося теля, Ви маєте право отримати дотацію з державного бюджету за його утримання та збереження до певного віку(з трьох до п’ятнадцяти місяців).

Ваші дії для оформлення дотації:

1.звернутися до сільської ради ,селищної, міської ради (або до уповноваженої нею особи) з тим ,щоб було здійснено запис у по господарській книзі про народження теляти у Вашому домогосподарстві.

2. провести його ідентифікацію і реєстрацію в установленому порядку(отримати паспорт великої рогатої худоби та ветеринарну картку до нього, а у разі утримання 10 і більше голів молодняку великої рогатої худоби необхідно взяти витяг з Єдиного державного реєстру тварин).

Для цього необхідно звернутися до фахівців ветеринарної служби або до державного підприємства «Агентства з ідентифікації і реєстрації тварин»;

3.відкрити рахунок у банку, на який буде перераховано дотацію(взяти довідку про його відкриття);

4. зробити копію паспорта громадянина України та документи , що засвідчують реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників (довідка про присвоєння ідентифікаційного номера).

Особи ,які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби, пред’являють відмітку у паспорті.

Копій зазначених документів необхідно подати до сільських, селищних чи міських рад.

На момент першого подання документів спеціальна бюджетна дотація буде нарахована у таких розмірах:

250 гривень за голову – за молодняк віком від 3-6 місяців;

500 гривень за голову-за молодняк віком від 6-9 місяців;

750 гривень за голову - за молодняк віком від 9-12 місяців;

1000 гривень за голову - за молодняк віком від 12-15 місяців;

У подальшому бюджетна дотація за молодняк виплачується у розмірі 250 гривень через кожні три місяці його утримання до досягнення ним п’ятнадцяти місячного віку. Для її нарахування Вам необхідно буде звернутися до сільської, селищної чи міської ради.

 

Питання:

Який порядок звернення особи за власною ініціативою до органу ведення Державногореєстру виборців щодо включення до Реєстру?

 

Відповідь:

Згідно Закону України “Про Державний реєстр виборців” від 22.02.2007 №698-V.

1. Особа, яка набула права голосу, або особа, яка має право голосу, однак виявила, що вона не включена до Реєстру, може за власною ініціативою звернутися до органу ведення Реєстру за місцем свого проживання на території України щодо свого включення до Реєстру.

2. Особа подає органу ведення Реєстру письмову заяву за формою, із зазначенням відомостей про себе (прізвище, власне ім'я, по батькові, дата народження, місце народження) і пред'являє документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство виборця, - паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа нещодавно набула громадянства України), копія якого додається до заяви. Відомості про постійну нездатність виборця пересуватися самостійно зазначаються у заяві, яка подається разом з документом, що підтверджує відповідний факт. Особі, яка є військовослужбовцем строкової служби, для подання такої заяви надається відпустка на строк, достатній для звернення до органу ведення Реєстру.

3. Особа, яка набула права голосу і проживає чи на час набуття права голосу перебуває за межами України, може звернутися щодо свого включення до Реєстру до закордонної дипломатичної установи України за місцем свого проживання чи перебування із заявою за формою, зазначеною в частині другій цієї статті. До заяви додається копія пред'явленого документа, що посвідчує особу і підтверджує громадянство виборця, - паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт, службовий паспорт або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа недавно набула громадянства України). Керівник закордонної дипломатичної установи України невідкладно передає заяву органу ведення Реєстру в Міністерстві закордонних справ України.

4. Виборча адреса особи, яка звернулася із заявою щодо свого включення до Реєстру, визначається

- Виборча адреса виборця визначається за зареєстрованим місцем проживання та адресою житла виборця відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"

-  виборча адреса виборця, який не має зареєстрованого місця проживання, визначається за погодженням із спеціалізованим закладом, який здійснює відповідно до закону облік бездомних громадян, або органом ведення Реєстру за мотивованим зверненням виборця.

- виборчою адресою військовослужбовця строкової служби є адреса дислокації військової частини (формування).

- виборчою адресою виборця, який відбуває покарання у вигляді арешту, позбавлення або обмеження волі, є адреса установи виконання покарань.

- виборчою адресою виборця, який проживає чи перебуває за межами України, є його поштова адреса в країні проживання (перебування).  

5. У разі включення виборця до Реєстру орган ведення Реєстру надсилає на виборчу адресу виборця повідомлення про його включення до Реєстру за формою, встановленою розпорядником Реєстру. У повідомленні зазначаються персональні дані виборця, а також дата його включення до Реєстру. Повідомлення підписується керівником органу ведення Реєстру та засвідчується печаткою цього органу.

6. У разі якщо виборець уже включений до Реєстру, йому надсилається повідомлення, на адресу, наведену в заяві як виборча адреса виборця.

7. Керівник органу ведення Реєстру відмовляє у задоволенні заяви особи, з таких підстав:

- якщо встановлено, що така особа не має права голосу;

- якщо перевіркою, передбаченою частиною п'ятою цієї статті, встановлено невідповідність відомостей, зазначених у заяві та наданих відповідним органом, закладом, установою.

8. Особі, якій відмовлено у включенні до Реєстру, повідомляється про це у письмовій формі із зазначенням вичерпного переліку підстав відмови. Таке повідомлення надсилається на адресу, зазначену в заяві як виборча адреса особи.

 

Питання:

Чи здійснює районна державна адміністрація квартирний облік пільгових категорій громадян?

 

Відповідь

Згідно діючого законодавства, до компетенції районних державних адміністрації не відноситься облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

Відповідно до ст.. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування» питання обліку громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення  житлових  умов  належить до власних повноважень виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування.

Ст.. 36 Житлового Кодексу Української РСР вказує, що облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється, як правило, за місцем проживання у виконавчому комітеті міської, селищної, сільської ради.

Постанова Ради Міністрів Української РСР і Української республіканської ради професійних спілок від 11 грудня 1984 року №470 «Про затвердження Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР» також наголошує, що облік   громадян, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється, як правило, за місцем проживання у виконавчому комітеті міської, селищної, сільської ради. Відповідно до ст. 7 вищевказаної постанови, голови виконавчих комітетів місцевих рад несуть персональну відповідальність за стан квартирного обліку і правильність надання жилих приміщень.

 

Питання:

Який порядок отримання звання «Мати-героїня»?

 

Відповідь:

Відповідно до Закону України «Про державні нагороди» почесне звання України є державною нагородою і є вищою формою відзначення громадян за видатні заслуги перед Україною. Згідно з Положенням про почесні звання України, затвердженого Указом Президента України від 29 червня 2001 року № 476/2001 почесне звання «Мати-героїня» присвоюється жінкам, які народили та виховали до восьмирічного віку п’ятьох і більше дітей, усиновлених у встановленому законодавством порядку, враховуючи вагомий особливий внесок у виховання дітей у сім’ї, створення сприятливих умов для здобуття дітьми освіти, розвитку їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей.

При наявності вищевказаних вимог, при подачі документів на присвоєння почесного звання України «Мати-героїня» просимо надавати районній державній адміністрації наступні документі:

1. Характеристика сім’ї на конкретні заслуги особистості, що стали підставою для порушення клопотання про присвоєння почесного звання, а саме – особистий внесок у виховання дітей в сім’ї, створення сприятливих умов для здобуття дітьми освіти, розвитку та їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей.

2. Витяг з протоколів засідань органів місцевого самоврядування, творчих колективів, підприємств, установ, організацій, на яких було прийнято рішення про висунення кандидатури до відзначення нагороди «Мати-героїня».

3. Копію свідоцтва про народження дітей.

4. Копію паспорта матері (1,2,11 стор).

5. Подання від органів місцевого самоврядування, трудових колективів, підприємств, установ, організацій про присвоєння почесного звання «Мати-героїня» на ім’я голови районної державної адміністрації.

Після подання усіх зазначених документів відділ сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації готує документи і передає їх до управління сім’ї, молоді облдержадміністрації для попереднього розгляду. Після чого управління сім’ї, молоді облдержадміністрації передає узагальнене подання до наградного відділу облдержадміністрації, звідки документи передаються до розгляду Адміністрацією Президента. І тільки після підписання Президентом України Указу Про присвоєння почесного звання «Мати-героїня», за материнську самовідданість, народження і зразкове виховання дітей, забезпечення умов для всебічного їх розвитку присвоюється почесне звання «Мати –героїня», видається посвідчення, нагрудний знак та одноразова грошова допомога.

Не мають підстав для нагородження багатодітні матері, діти яких були умовно засуджені, перебували на обліку в кримінальній міліції у справах дітей, виховувалися в інтернат них закладах або знаходилися під опікою.

 

Питання?

Як містобудівна документація впливає на земельні відносини?

 

Відповідь

Важливість наявності містобудівної документації на місцевому рівні визначається тим, що на її основі має виділятися земля для містобудівних потреб. Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Таким же чином відповідно до частини 4 статті 24 Закону зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території, також заборонена.

Як видно, цей закон змінив ситуацію із можливостями забудови або іншого використання земель і цілком підняв значення містобудівної документації.

Містобудівна документація визначає розвиток відповідної території, на якій регламентуються режими використання земель, визначаються довгострокові перспективи розвитку, особливості регулювання забудови, певні умови та обмеження тощо. Тому саме наявність якісної містобудівної документації стає провідним чинником ефективного інвестиційного процесу на тій чи іншій території.

Також важливе місце під час розроблення або реалізації відповідної містобудівної документації займають такі питання, як забезпечення санітарної та екологічної безпеки територій, їх озеленення, інженерний захист території від небезпечних геологічних та інших явищ техногенного та природного походження, реалізація інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) тощо. Усі ці аспекти враховуються у проектах містобудівної документації.

 

Питання:

Як отримати дублікати документів про освіту (атестат, свідоцтво)

 

Відповідь:

1. Для отримання дубліката подаються наступні документи:

1.1.Заява власника документа про видачу дубліката. У заяві зазначаються причина втрати або пошкодження документа, прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання, телефон (за наявності); найменування документа, який втрачено або пошкоджено, назва навчального закладу та дата його закінчення, інші відомості, якщо власник документа вважає їх суттєвими для видачі дубліката.

1.2.Довідка з органів МВС (у разі викрадення або вчинення інших злочинних дій, що призвели до втрати документа про освіту).

1.3. Оголошення у друкованих засобах масової інформації за місцем проживання власника документа про освіту, у якому повинно бути зазначено: назва документа про освіту, його номер та дата видачі, на чиє ім'я виданий, яким навчальним закладом, та про визнання його недійсним.

1.4. Копія платіжного документа про оплату витрат на виготовлення дубліката документа про освіту.

1.5.Копії паспорту та коду.

1.6. У разі зміни прізвища — копія документа про зміну.

1.7. Довідка архівної установи (у разі повної ліквідації навчального закладу).

1.8. Заява подається до навчального закладу, який видавав документ про освіту. У разі злиття (приєднання) навчального закладу, заява подається до правонаступника реорганізованих навчальних закладів. У разі повної ліквідації навчального закладу, що видав втрачений документ про освіту, зацікавлена особа звертається до архівної установи за відповідною довідкою.

1.9. Замовлення на виготовлення дубліката втраченого документа про освіту подається безпосередньо загальноосвітнім навчальним закладом  до відділу освіти Роздільнянської районної державної адміністрації .

1.10. Відомості про видачу дубліката заносяться до книги обліку виданих документів про освіту із зазначенням серії і номеру документа та слова "Дублікат".

 

Питання:

Кому необхідно отримувати дозвіл на утворення (розміщення) відходів?

 

Відповідь:

Закон України «Про відходи»  у статті 1 визначає відходи    як  будь-які   речовини,  матеріали   і  предмети,   що утворилися  у   процесі  виробництва  чи споживання, а також товари (продукція),  що  повністю  або  частково  втратили  свої споживчі властивості  і  не  мають  подальшого  використання  за   місцем їх утворення  чи  виявлення  і  від яких їх власник позбувається, має намір   або  повинен   позбутися  шляхом   утилізації  чи   видалення. Передбачено зокрема, що суб’єкти господарювання повинні провадити певні дії поводження з відходами – тобто,   дії,  спрямовані  на  запобігання утворенню  відходів,   їх    збирання,   перевезення,   зберігання, оброблення,  утилізацію,  видалення,  знешкодження  і захоронення, включаючи  контроль  за  цими  операціями  та  нагляд  за  місцями видалення;

Стаття 13 зазначеного Закону визначає суб'єктів у    сфері   поводження  з  відходами -   громадян України, іноземців та осіб без громадянства, а також підприємства, установи  та  організації  усіх  форм  власності,  діяльність яких пов'язана із поводженням з відходами.

Відповідно до вимог статті 31 цього Закону діє Постанова КМУ від 3 серпня 1998 р. N 1218 «Про затвердження Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів».

Цей Порядок визначає правила розроблення,   затвердження  і перегляду  лімітів   на   утворення   та  розміщення відходів, у тому числі небезпечних, на території України.

Розгляд  заяв,  проектів  лімітів  на утворення та розміщення небезпечних  відходів,  погодження  таких проектів лімітів, видачу дозволів  на   розміщення  небезпечних відходів здійснює Мінприроди відповідно  до цього Порядку.

Розгляд  заяв,  проектів  лімітів  на утворення та розміщення безпечних  відходів,  погодження  таких проектів лімітів, видачу дозволів  на   розміщення  безпечних відходів здійснюють органи  Мінприроди на місцях відповідно  до цього Порядку.

Визначено і терміни подачі та розгляду заяв та документів, необхідних для отримання дозволів та затвердження лімітів: власники відходів,  які здійснюють лише їх розміщення, до 1 квітня,   а власники відходів,  які утворюють та розміщують їх на своїй території,  до 1 червня поточного року  подають  до  органів Мінекоресурсів на  місцях заяви на одержання дозволу на розміщення відходів у наступному році.

Якщо у суб’єктів господарювання виникають інші питання, пов’язані з отриманням документів дозвільного характеру, прошу звертатися до дозвільного центру Роздільнянської райдержадміністрації за адресою м. Роздільна, вул. Шевченка, 56 ; за телефоном 3 15 98 та електронною поштою rozdiln-dc2010@yandex.ua .

 

Питання:

Які потрібні документів для усиновлення?

 

Відповідь:

1. Копія паспорта;

2. Довідка про заробітну плату за останні шість місяців або копія декларації про доходи за попередній календарний рік, засвідчена органами державної податкової служби;

3. Характеристика з місця роботи;

4. Копія свідоцтва про шлюб, укладений в органах реєстрації цивільного стану, якщо заявники перебувають у шлюбі;

5. Висновок про стан здоров’я кожного заявника, складений за формою**;

6. Засвідчена нотаріально письмова згода другого з подружжя на усиновлення дитини (у разі усиновлення дитини одним з подружжя), якщо інше не передбачено законодавством;

7. Довідка про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видана органами внутрішніх справ за місцем проживання заявника (довідка видається в м.Одеса, Олександрівський проспект або в м.Роздільна);

8. Копія документа, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;

9. Акт обстеження житлово-побутових умов;

10.   Заява про взяття на облік кандидатів в усиновлювачі

·    У разі усиновлення дитини одним із подружжя висновок про стан здоров’я та довідка про наявність чи відсутність судимості подаються кожним з подружжя.

** Бланк висновку про стан здоров’я надається службою у справах дітей.

З усіх питань радимо звертатись до служби у справах дітей, за адресою: вул. Привокзальна, 14 (приміщення спортивної школи), або за телефоном: 5-15-27

 

Допомога по догляду за дитиною до 3 років

 

Питання:

Кому надається допомога?

 

Відповідь:

Право на допомогу по догляду за дитиною має один із батьків, усиновлювач, опікун, дідусь, бабуся або інший родич, який фактично здійснює догляд за дитиною.

Цю допомогу призначають незалежно від того чи перебувала особа в трудових відносинах (на військовій або державній службі), вчилась, чи займалась підприємництвом або чи була безробітною (за умови, що особа не отримувала допомогу по безробіттю або матеріальну допомогу по безробіттю).

Водночас пенсіонерам (неважливо працюють вони чи ні) допомога не призначається.

Допомога по догляду надається на кожну дитину незалежно від кількості народжених, усиновлених або взятих під опіку дітей.

 

Питання:

Куди і коли звертатися за допомогою?

 

Відповідь:

Звертатись за призначенням необхідно до органів праці та соціального захисту населення по місцю реєстрації отримувача допомоги. По місцю фактичного проживання допомога може бути призначена, тільки якщо буде надана довідка про те, що Ви не отримуєте цю допомогу по місцю реєстрації.

На відміну від допомоги при народженні тут не має чітких обмежень. Якщо на момент звернення Ви маєте право на допомогу, то Вам цю допомогу призначать , навіть якщо це відбудеться за місяць до виповненню дитині 3 років. Водночас потрібно розуміти що тим, хто запізниться не варто розраховувати на виплату всієї суми, яка могла б накопичитись за 3 року. Їм буде доплачено тільки за 3 місяці, які передують місяцю, в якому особа звернулася за призначенням допомоги. В повному обсязі без ніяких часових обмежень заборгованість буде виплачена лише при умові що допомога вже назначено, але своєчасно не виплачена з вини державного органу, який відповідальний за її призначення і виплату.

 

Питання:

Строк, протягом якого виплачується допомога?

 

Відповідь:

Допомога виплачується з дня звернення за нею (подачі заяви і всіх документів) і до дня досягнення дитиною 3 річного віку. 

Потрібно врахувати, що непрацюючим особам і підприємцям допомогу можуть призначити не раніше дня, наступного за днем отриманням  допомоги по вагітності та пологам, іншим особам – не раніше дня настання відпустки по догляду за дитиною.

 

Питання:

Чи можуть працювати чи займатись підприємницькою діяльністю особи, які здійснюють догляд за дитиною?

 

Відповідь:

Так, можуть у випадку якщо ця робота здійснюється у режимі неповного робочого часу, вдома або ця особа провадить підприємницьку діяльність.

Важливо зазначити, що якщо говорити про неповний робочий день, то неважливо як працює особа на 0,1 чи 0,99 ставки – допомогу такій особі мають виплачувати у повному розмірі.

Водночас вихід на роботу на умовах повного робочого часу або оформлення відпустки у зв’язку з навчанням, фактично означає переривання відпустки по догляду за дитиною і припинення на цей час виплати допомоги по догляду.

 

Питання:

Який перелік документів необхідних для отримання допомоги?

 

Відповідь:

Для отримання допомоги до управління праці та соціального захисту населення необхідно надати:

- заяву відповідної форми, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики від 22.02.2012 р. № 96, яка заповнюється безпосередньо управління праці та соціального захисту населення;

- копію або витяг з наказу з місця роботи про надання відпустки по догляду за дитиною до 3 років   (довідку, яка видається приватним підприємцем, до неї, у випадку відсутності у такого підприємця печатки додають копію свідоцтва про державну реєстрацію підприємця);

-      копію свідоцтва про народження дитини;

-      копію трудової книжки;

-      довідку з місця навчання – для тих хто вчиться;

-      довідку з центру зайнятості про те, що допомога по безробіттю або матеріальна допомога по безробіттю не надається – для непрацюючих осіб, які знаходяться на обліку у центрі зайнятості (у випадку якщо безробітний не знаходиться на такому обліку, йому необхідно взяти довідку про це);

-      копію свідоцтва про державну реєстрацію – для підприємців;

-      копію рішення про усиновлення або встановлення опіки – для усиновлювачів і опікунів;

-      довідку про склад сім’ї;

-      декларацію про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) – для призначення допомоги по догляду у розмірі, більшому за мінімальний.

Особи, що працюють у режимі неповного робочого часу або вдома, подають довідку з місця роботи про початок виконання трудових обов'язків на зазначених умовах.

 

Питання:

Які умови припинення виплати допомоги?

 

Відповідь:

Виплата допомоги по догляду за дитиною припиняється при досягненні дитиною 3-річного віку.  Також цю допомогу припиняють виплачувати дня працевлаштування на повний робочий день отримувача (виходу з відпустки по догляду за дитиною до 3 років) або з дня призначення йому допомоги по безробіттю або матеріальної допомоги по безробіттю.

У випадку, якщо працівник захоче знову вийти у відпустку по догляду або закінчився строк виплат по безробіттю, то така особа може повторно звернутись за призначенням допомоги.

Також допомогу припиняють виплачувати у наступних випадках:

- позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;

- відмови отримувача допомоги від виховання дитини;

- тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання;

- відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав;

- припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень;

- перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду;

- скасування рішення про усиновлення дитини або визнання його недійсним;

- смерті дитини;

- смерті отримувача допомоги.

 

Питання:

Як переоформити допомогу на іншого члена родини?

 

Відповідь:

Це можливо, переоформлення документів щодо виплати допомоги на іншу працездатну особу, яка не отримує пенсії, здійснюється згідно з письмовою заявою такої особи на підставі довідки з місця роботи, навчання, служби, центру зайнятості про початок виконання особою, що отримувала допомогу, трудових обов'язків, навчання, несення служби, перебування на обліку у центрі зайнятості. Особі ж яка буде отримувати допомогу по догляду буде необхідно донести ті документи з цього списку, які стосуються цієї особи.

 

Питання:

Який розмір допомоги по догляду за дитиною до 3 років?

 

Відповідь:

Мінімальний розмір допомоги встановлено у сумі 130 грн. в місяць і він виплачується всім незалежно від того, який дохід Ви маєте.

Водночас у випадку якщо різниця між прожитковим мінімумом на працездатних осіб (на січень 2013 року – 1147 грн.) і середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців у Вас будуть більше 130 грн., то Вам буде виплачено цю різницю.

До членів родини відносять:

- чоловіка (дружину);

- рідних, усиновлених і підопічних дітей до 18 років (до 23 роки – якщо вони навчаються на денній формі у вузах І-ІV рівнів акредитації і ПТУ і не мають власних сімей незалежно від місця проживання і реєстрації);

- неодружених повнолітніх дітей, які визнані інвалідами з дитинства 1 і 2  груп або інвалідами 1 групи і які проживають разом з батьками;

- непрацездатних батьків чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв'язку з відсутністю власних доходів;

- жінку та чоловіка, які проживають однією сім'єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей.

Потрібно зазначити, що до складу сім'ї баби, діда або іншого родича, що фактично здійснює догляд за дитиною, не є усиновлювачем або опікуном дитини і звертається за призначенням допомоги, не включається дитина, на догляд за якою призначається допомога.

 Для того, щоб визначити цей середньомісячний сукупний  дохід в розрахунку на одну особу необхідно:

а) додати доходи всіх осіб, які відносяться до членів сім'ї, і які отримані за 6 місяців, які передують місяцю звернення за допомогою;

б) розділити цю суму (сукупний дохід) на 6 і на кількість членів сім'ї.

Серед доходів, які відносять в склад сукупного доходу сім'ї враховують: зарплату, грошове забезпечення, стипендії, пенсії, а також деякі специфічні доходи, наприклад, грошових еквівалент пільг за спожиті житлово-комунальні послуги (крім житлових субсидій), нормативний дохід від земельних ділянок (крім розпайованих і які з поважних причин не використовуються), частина соціальних допомог тощо.

 Важливо звернути увагу, що з підвищенням розміру прожиткового мінімуму допомогу по догляду перераховують автоматично.

 

Питання:

Як часто переглядається сума допомоги у зв’язку із змінами доходів сім'ї?

 

 Відповідь:

У випадку якщо Ви претендуєте на допомогу у розмірі більшому за мінімальний, Ви можете подати всі необхідні документи про доходи у будь-який час і можете хоч кожен місяць уточнювати дані. Але потрібно пам’ятати, що навіть якщо доходи сім'ї не змінювались, допомогу у підвищеному розмірі виплачують протягом 6 місяців. Потім необхідно знову принести документи про доходи, інакше допомогу Вам будуть виплачувати у мінімальному розмірі.

Дата оновлення : 28.04.2014

 
 

 



21.10.14 Здорове харчування ...

21.10.14 Якщо граничний термін подання податкової декларації припав на святковий чи вихідний день ...

21.10.14 Cоціальна реклама української армії ...

21.10.14 ПОЛОЖЕННЯ ...

20.10.14 Апаратна нарада ...

20.10.14 Про збирання врожаю на полях району на початок жовтня 2014 року. ...

20.10.14 Скільки нас ...

17.10.14 Як тимчасово змінити місце голосування ...

17.10.14 Урочисте закладання капсули на честь Святителя Інокентія Одеського ...

17.10.14 14 жовтня у Роздільній відбулося одне з найбільших народних свят – свято Покрови Пресвятої. ...

17.10.14 Районна виставка досягнень юних натуралістів «Щедрість рідної землі» ...

17.10.14 «Квітуча школа - квітуча Україна!» ...

17.10.14 Забезпечення пожежної безпеки на виборчих дільницях Роздільнянського району ...

17.10.14 Надання щомісячної адресної допомоги переселенцям для покриття ...

16.10.14 День працівників освіти ...


 Розробка, дизайн та розміщення: КП "Обласний інформаційно-аналітичний центр" © | телефон (0482) 429820 | 2011 р.